Mig

    Hej, vill anmäla mig till en kurs som har Matematik 4 som behörighetskrav "Behörighetskrav: Matematik 4 eller Algebra och geometri 7,5 hp. " Jag har Matematik 1 och 2, däremot har jag inte 3 eller 4. Jag har läst att jag kan göra en betygsprövning för Matematik 4 utan att behöva läsa Matematik 3, stämmer det ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej! Det stämmer att man inte behöver uppvisa några betyg för att få lov att göra prövningar. Du behöver alltså inga betyg, varken sig i matematik eller i andra ämnen/kurser för att få lov att göra Särskild prövning i matematik 4.