Stephanie
    Läser till förskollärare. Älskar utbildningen och trivs väldigt bra men vantrivdes något enormt på min praktik. Jag tänker ofta på att istället utbilda mig till sjuksköterska då det varit min dröm länge samtidigt som jag inte riktigt vågat ta tag i det. Jag saknar naturkunskap b, och tänkte ev läsa upp det på distans samtidigt som jag fortsätter min förskollärarutbildning. Jag börjar snart termin två och vill söka till sjuksköterska nästa höst, då jag läst två terminer på förskollärarutbildning. Om jag inte kommer in vill jag fortsätta på min utbildning, men inte säker på ifall jag kan göra såhär eller hur jag ska göra över huvudtaget.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Du har en bra plan. Jag tycker du kan göra så som du har tänkt; det är smart att inte hoppa av utb., innan du vet att du kom in på en annan utb.