Patricia
    Hej!
    Jag går nu sista gymnasieåret på den beteendevetenskapliga inriktningen. Min plan är att söka till förskollärarprogrammet, men min stora fråga är. Finns det någon möjlighet att läsa vidare till pedagog av något slag? För vill helst jobba på en skola och hjälpa elever som har det jobbigt etc. Eller måste jag ha någon annan utbildning för att kunna bli specialpedagog förutom socionom utbildningen då?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Specialpedagog kräver påbyggnadsutbildning efter det att man har tagit ut lärarexamen och jobbat i några år som lärare.