Elin
    Hej!
    Jag går sista året på gymnasiet på de samhällsvetenskapliga programmet, inriktning beteende. Jag har tänkt och sökt hur mycket som helst men hittar inget ämne jag vill skriva om. Kan jag få lite hjälp och förslag på ämne samt frågeställningar?
    Jag vill inte skriva om stress, politik, jämställdhet eller sociala medier. Jag är mer inne på kriminologi, terrorism, rasism och kanske lag och rätt.
    Jag uppskattar massa förslag:)

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! Pga du är mer inne på kriminologi, terrorism, rasism och kanske lag och rätt, kan di tänka dig skriva om Yrken som jobbar med de sakerna och kanske till och ta fram förslag på yrken som saknas?

    Ett annat förslag är att du väljer ett kapitel från en av dina läroböcker och fördjupar dig i de frågorna som tas upp där.

    Studie- och yrkesvägledare