yasmin
    Om man har sökt en utbildning med merit 17,00 som förstahandsval och samtidigt så har en annan person (person B) sökt samma utbildning som andrahandsval med högre merit. Person B kommer inte in i sin förstahandsval ska han komma in istället för mig för att han har högre merit eller hur det funkar.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, Yasmin, du har rätt. I ditt exempel: en person som inte kommer in på sitt förstahandsval, och som har högre meritvärde än du har, kommer in "före dig" på den utbildning som du söker som ditt förstahandsval. Så funkar det.

    Du har alldeles rätt.

    Vänligen

    Julia SYV