hanna
    Ska snart göra mitt gymnasieval. (Ångest) men iallfall tog bort moderna språket i 7an (spanska) och har hört att de inte går att läsa fsv när man går högskoleförberedande program? Hur gör man då? Kan liksom grunderna i spanskan

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det är endast på vissa, dvs inte på alla högskoleförberedande gymnasieprogram som moderna språk är obligatoriska. På estetiska och på teknikprogrammet är det frivilligt att läsa moderna språk. På de andra högskoleförberedande kan man börja med ett nytt språk ex.franska eller tyska.