Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Ulla,
    vi på Fråga SYV har en egen förteckning som vi uppdaterar kontinuerligt; den finns att ta del av på fragasyv.se/info/Ovanligasprak - och all "blå text" är klickbafra länkar.
    Eftersom info om vilka "ovanliga språk" som erbjuds på gymnasieskolorna förändras hela tiden, är vi tacksamma till alla som hör av sig med förslag på uppdateringar i listan (länk ovan).

    Med "udda" eller ovanliga språk menas det alla de Moderna språk som inte är Spanska, Franska och Tyska; detta för att just spanska, franska och tyska måste erbjudas på alla de program på gymnasieskolorna där moderna språk är obligatoriska.

    Hälsningar
    Peter syv