MI
    Hej
    Jag är 22 år, har börjat att läsa till folkhälsovetare, så länge tycker jag att programmet är väldigt roligt att läsa men ibland för jag typ en ångestattack med tanken typ vad om jag inte hittar ett jobb efter examen om 3 år när jag är klar med utbildningen, för att det står ju ”svårt att hitta jobb, Inom detta yrke råder konkurrens om jobben inom de närmaste åren.” ska man hoppa av även om man gillar utbildningen? man vill inte slösa bort sin tid för onödan om det är så att man ska lita på det som står?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Prognoser kan slå fel. Och även om det blir svårt att hitta jobb, kommer ju några att hitta, så varför inte du i så fall? Så, jag tycker definitivt inte man ska hoppa av utbildningen som man gillar!