Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Varti,
    vad skolorna utomlands erkänner för utbildningar - måste man fråga just på den skolan utomlands där man vill läsa sen.
    En SYV i Sverige kan ju inte bestämma vad alla de olika utländska skolor bestämmer sig för. Men du kan med omdöme om Grundläggande behörighet få Intyg inför utlandsstudier, se gärna info på UHR.

    ... och det intyget borde accepteras på de flesta utländska universitet.

    Tips:
    ställ din fråga till just den skolan utomlands där du vill läsa och du kan även fråga på folkhögskolan där du ska läsa om personal på din folkhögskola har erfarenhet av att tidigare studerande kom in på utländska universitet med Omdöme.

    Vänligen & lycka till!
    L.

    Liselotte