Helena
    Hej! Tack så jättemycket för det snabba svaret men jag menade inte riktigt heller att jag skulle hoppa av gymnasiet på issr utan jag vet att jag måste hitta en plats nu innan jag gör några ändringar. Men jag undrar bara hur jag ska kunna ställa mig i kö till en skola, ska jag ringa dem och säga till eller finns det formulär som man fyller i till det osv? Och även, kollar skolorna på vad du har i betyg, alltså låter de med högre komma in först, eller går de bara efter personer som står först i kö oavsett betygen?

    Tack!!
    • Mikael : Viktor Rydbergs gymnasium häIsar dig: skriv epost till [email protected] så svarar dem dig ang.möjIighet att byta tiII deras skoIa.
    • Anna : Vi har nu skickat epost tiII din gmaiI-adress; Iäs gärna den så fort du kan. :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,

    Samtliga skolor har nu tagit över sin egen reservantagning. Vill man ställa sig i kö till en ny utbildning/skola ska man kontakta den skolan för att ställa sig i kö.

    Bra att veta är att skolan, om det finns en reservkö till utbildningar, först ska anta de elever som finns på reservlista innan nytillkomna sökande kan erbjudas plats.

    Med vänlig hälsning,
     ANNA Syv

    Johan Movingers gymn.>>> har några pIatser både på Naturvetenskaps- och på SamhäIIsvetenskapsprogrammet i åk1, se skoIans presentation & kontakta skoIan om du kan tänka dig gå på den skoIa.

    • Anna : Anna Vi har nu skickat epost tiII din gmaiI-adress; Iäs gärna den så fort du kan. :)