pär

    Har valt att ta bort frågan de den är besvarad?

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Pär,
    tips! försök jämföra innehåll i kurserna Statsvetenskap 1 på högskolan i Halmstad & i kursen med samma namn i Stockholm. Om du inte hittar innehåll i kurserna eller har svårt att komma fram till om innehåll är identisk, kontakta studievägledare på de institutioner där kurserna ges.
    Så detaljerad kunskap om enskilda kurser på högkolenivå har inte en "allmän studie- och yrkesvägledare"; det är endast studievägledare och utbildningsansvariga på de aktuella institutionerna som har (eller bör ha).

    Men.. Yttest är det Antagningsgruppen i Stockholm (dvs på det lärosäte dit du vill komma) som bestämmer om du blir bedömd som behörig eller inte. Så, det kan vara fördelaktigt att i första hand kontakta just dem - för att det är ändå deras beslut som gäller.

    Kontaktuppgifter till antagningsgrupperna på de olika lärosätena kan man (om man har tur) få från Antagning.se (i deras förteckning - uppgifter som man kan få per telefon, om man ringer 0771-550720 på vardagar kl.9-16 - finns det kontaktuppgifter till många antagningsgrupper, men inte till alla). Om Antagning.se svarar att de ej har kontaktuppfiter till antagningsgruppen som gäller just för den utb., som du vill komma in på - kan du förhoppningsvis få kontaktuppgifter via växel på det aktuella lärosäte.

    Vänliga hälsningar & lycka till!
    SYV