Irma
    Hej, jag valde att söka IB linjen på engelska gymnasiet i Stockholm som första igår, när jag går in och kollar nu igen står de att jag inte är behörig? Kan de vara för att jag inte har gjort Antagningsformuläret än som räknas in i poängen? Är godkänd i alla ämnen och enligt skolan är det enda dem kommer ha är ett "Prov" på engelska med lite frågor den 26 maj (jag var inte med på första omgången).

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Irma,
    jag tycker du gör en mycket bra gissning. Jag kan mycket väl tänka mig att precis så är fallet! Men kontakta gärna gymnasieantagningen i Stockholm för att fråga om det. du kan också kontakta den skolan du nu söker i första hand - och ställa din fråga.
    Lycka till med ditt gymnasieval!
    Hälsningar
    Peter syv