fatemeh

    Hej, jag har blivit antagen mitt femte val i gymnasieantagning. jag undrar om jag svara på valet,kan jag bli antagen efter 17 juli i de övanför val som jag är reserv i nu? Om jag blev antagen i de första kan jag bytta från min femte val till min till exampel fjärde val?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Ja, det brukar funka så som du beskriver i din fråga. Alltså, om du står i RESERV och det uppkommer möjlighet att ta in dig från reservkön - då blir du antagen till det alternativet, där du stod i reserv (och samtidigt kan någon annan som står i RESERV till den utbildningen som du nu är ANTAGEN till - få plats på den utbildningen i stället).

    Hälsningar
    Mikael syv