Josef
    Hallå jag läste på el och energiprogrammet och där hade vi Matte1a. Jag vill bli en spelprogrammerare och en specifik yrkeshögskola söker efter antingen Matte3b/c.
    Därför är jag nyfiken om det är möjligt ifall jag kan hoppa över till 2b/c efter 1a. Så slipper jag gå om ett år.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Yusuf;
    ja, du kan efter matematik 1a läsa 2b eller 2c och sedan 3b eller 3c. Rekommenderar för dig: matematik 2b och sedan 3b. Detta för att c-spår är mer intiktat på naturvetenskap och du vill ju bli spelprogrammerare, och inte naturvetare, eller hur?
    b-spår i matten anses vara lite enklare än c-spår; många tycker det är lättare att få högre betyg i b-spåret, jämfört med c-spåret.