Mustafa
    Hej!
    Jag ska nu till hösten söka både receptarie och apotekare vid Uppsala universitet. Jag tror dock inte att mina betyg räcker för apotekare programmet men är säker på att jag kommer in på receptariepeogrammet. Min fråga är, kan jag söka till apotekare under vårterminen nästa år och om jag kommer in, kan jag byta mellan programmen? Apotekare och receptarie läser nästan samma kurser första året enligt min studievägledare, kan jag då ha med det som jag läste under första halvåret i receptarirpeogrammet eller börjar jag om på nytt på apotekare programmet på våren?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,

    om du kommer till apotekarprogrammet, kan du ansöka om "Tillgodoräknande av tidigare utbildning" och får i så fall svar från de utbildningsansvariga ang. vilka kurser eller delar av programmet som du kan hoppa över.
    Det är självklart så att man behöver inte läsa om kurser i vilka man redan har godkända betyg.

    Lycka till med din ansökan!

    ANNA