Alva

    Jag går just nu sista året på gymnasiet. Nästa år tänker jag läsa naturvetenskapligt basår, troligtvis i Uppsala. Jag skulle också vilja fortsätta läsa franska samtidigt. Jag har läst franska 1 och läser nu franska 2, men det är inte tillräckligt för att kunna gå en fortsättningskurs på universitetet. Finns det något sätt jag kan läsa franska 3 (så att jag får behörigheten) nästa år, samtidigt som jag går basåret? Jag vill helst inte läsa på distans. Tack så mycket

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alva; se om komvux i den kommunen där du är folkbokförd, erbjuder läsa Franska 3. Det kan finnas dag- eller kvälls-undervisning och även "flex", om du inte vill läsa på distans.
    Ett annat sätt är att skaffa sig kunskaper genom självstudier eller köpa en kurs på Hermods eller på folkuniversitetet och sedan skaffa betyg genom en prövning.
    Vänligen
    ANNA