Isabelle
    Som jag förstått det är fysik 1a samma som 1b1 och 1b2 tillsammans? Stämmer det? Så det räcker med att läsa fysik 1a och sedan fysik 2 för att få behörighet till läkarprogrammet? Gäller komvux.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan, ja! du har förstått helt rätt; du kan läsa fysik1a och sedan fysik 2
    eller
    fysik 1b1, sedan 1b2 och sedan fysik 2.
    Om vilka kurser i fysik som finns inom svenska gymnasieskolan och hur de "förhåller sig till varandra" var god se skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/Fysik