Anonym
    Hej
    Jag går mitt andra år på gymnasiet och detta året har varit tufft för mig, hänt massor med saker utanför skolan och har mått väldigt dåligt vilket resulterade i att jag ligger efter i mina studier. Min klass är inte heller den bästa, mest ogillade av alla klasser då det aldrig är arbetsro, ganska bråkigt, många lärare som ogillar min klass då vi anses som ''stökiga'' och därför blir vi annorlunda behandlade.
    Jag försöker komma ikapp nu men inser att jag ligger på en F-nivå i de flesta utav mina ämnen och känner att det inte finns en chans att gå om ett år. Kan jag då be om att kunna gå om ett år på gymnasiet? Det är för många ämnen som behöver fixas.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Det är tyvärr inte en rättighet att gå om ett år på gymnasiet och du kan få ett Nej från rektor men jag tycker definitivt du bör fråga och vi håller tummarna!

    Prata med kurator.

    sök också samtidigt om till åk 1: det är din rättighet som elev Att söka om till åk1...

    du kan också fråga på andra skolor eller på andra program på din skola om du kan byta skola/program och börja åk2 till hösten men tyvärr kan det bli Nej på den frågan. Men vi håller tummarna !