William
    Hej!
    Jag fick för 2 veckor sedan att jag skulle gå om Handel o adminstrations programmet nu är det en halv vecka kvar tills vi slutar skolan!?
    Hur många ämnen måste man har för att fortsätta i tvåan?? Det är vad jag verkligen ville, gå till två med JUST DENNA KLASSEN för dem har varit mycket bra och låtit mig komma in i klassen för jag var såhär blyg i höstas och så har jag växt i rollen
    Men iallafall så tycker jag det är konstig att dem sa så för någon vecka sedan liksom?! Vissa ska läsa omläsnigs i engelska men jag behöver det läsa det i både Ma och Eng
    Konstig är också att dem har inte sagt någonting innan i vår, då vi hade ett möte bl.a det sociala och mycket frånvaro skolan men då var det inget frånutom Eng(?)

    Så min fråga är varför gör man så och får de göra de med så lite tid utan indikation(??)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Att få gå om ett år på gymnasiet är en stor förmån. Det är mycket fördelaktigt att få gå om.

    Du kan fortsätta vidare till år 2 men då utan hopp om att kunna ta i slutet av trean gymnasieexamen .

    Studie- och yrkesvägledare

    Du är ännu inte myndig, vad säger dina vårdnadshavare? Om dina vårdnadshavare vill att du fortsätter till åk2, kan de påtala det för rektor.

    Nästa klass (en ny klass) kanske blir lika bra eller t o m bättre?;)