Rasmus
    Hej!

    Jag har sökt till både veterinär och djursjukskötare till höstterminen, men är osäker på om jag kommer in på veterinärlinjen. På grund av detta undrar jag om det går att gå djursjukskötare en termin, för att sedan, om jag kommer in, byta till veterinär och plugga ikapp den/de ämnen jag missat? Om inte kanske det finns en annan lösning?

    Tacksam för svar.

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Vad jag vet, måste du konkurrera om plats på veterinärprogrammet på de vanliga sätten. Sedan om du kommer in på veterinärprogrammet kan du ansöka om Tillgodoräknande av tidigare utb.

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej

    vi på Fråga SYV känner inte till någon möjlighet att byta så som du önskar, kontakta gärna studievägledare på veterinärprogrammet & ställ din fråga. Jag tror att Annas svar är korrekt; och att du bör söka till veterinärprogrammet på "vanligt sätt" i en eller flera av urvalsgrupper: BI, BII, BF, HP.