Arvid
    Hej!
    Jag har gått klart ettan och tvåan i natur, men jag vantrivs att på min skola och mitt program, jag undrar om det går att byta skola och till Sam till trean utan att behöva gå om? Eller måste jag gå om för att ha möjlighet att byta?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Skillnad mellan SA och inriktning Samhäll på NA är inte så stor och du skulle kanske kunna byta till en annan skola till inriktning Samhälle på NA.

    Det är rektor på den mottagande skola som fattar beslut om du kan byta. Fråga på alla skolor dom du vill byta till, var beredd att skicka din studieplan och även va beredd att få förslag på att gå om åk2.