Olivia

    Jag har läst matematik 1b och läser nu 2a. Men så behöver jag läsa Matematik 3b på komvux. Går det? Har hört att om man ska kunna läsa Matematik 3b då måste man ha läst 2b innan.

    • Misha :

      Hej Olivia. Hur gick det med matematik 3b? Var det svårt efter att bara ha matte 2a? Jag har samma problem och har stressat hela dagen över det.

    • Milla :

      Frågan som du skrivit kommentar till är 3,5 år gammal. Jag hoppas du får svar från frågeställaren men om hen inte har samma epostadress som hen registrerade sig med här på sajten, då kommer hen tyvärr inte få ngt meddelande om att det kom in en kommentar till frågan. Du kan se innehåll i kurserna på www.matteboken.se och själv avgöra om kursen är svår eller inte (för dig), se matteboken.se/lektioner/matte-3 - med hjälpa av www.matteboken.se kan man repetera och bedriva självstudier. Det finns också en frågeforum kopplad till matteboken som heter Pluggakuten. Du kan ställa mattefrågorna på pluggakuten.se

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Olivia,

    det går bra att med godkänt betyg i matematik 2a läsa matematik 3b.
    Vänligen
    Julia syv

    • : Tack för snabbt svar! Har stressat hela dagen över det
    • Julia :

      Matte 2a är lite lättare kurs än 2b; kan därför bli lite tuffare att läsa matte 3b efter 2a, men - formellt sett - har du behörighet att göra det; du kan förbereda dig ännu bättre om du räknar igenom kursen matte 2 på Matteboken.se - kursen finns upplagd på Matteboken.se/lektioner/matte-2