Greta
    Hej! Jag tog studenten i våras och har nu flyttat till England för att jobba. Till hösten 2020 skulle jag vilja söka till Arkitektprogrammet och eftersom jag gick Sam på gymnasiet måste jag tyvärr läsa till Naturkunskap 2. Eftersom jag har fast jobb här i London och trivs väldigt bra skulle jag vilja läsa den kursen på distans 50% härifrån. Är det möjligt?
    • : Hej! Min fråga har inget med kursen att göra men min fråga är hur får man jobb i England direkt efter gymnasiet?
    • Mikael :

      jag är också nyfiken: är det Au pair? eller vilket jobb fick du, Greta, direkt efter gymnasiet?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    hej Greta,
    du måste fråga på komvux i den svenska kommunen där du är folkbokförd. De flesta komvux erbjuder läsa på distans och på 50% skulle du läsa Naturkunskap 2 på tio veckor.
    Vi hoppas din komvux erbjuder den möjligheten.
    Vänligen
    Julia