Hibo
    Hej jag undrar om jag går på EKonomi-ekonomi programmet kan jag bli biomedicinare/biomedicinsk analytiker. För vill inte gå på natur helst?.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    BMA-yrket>> kräver i dagens läge utbildning som ställer kraven på särskild behörighet i form av godkända betyg i gymnasiala kurser fysik 1a, kemi 2 biologi 2 och matte 3.

    Fysik,kemi och biologi ingår inte i ekonomiprogrammet och det är en fråga du måste ställa till den enskilda skolan om de ska erbjuda de ämnena som valbara inom ekonomiprogrammet och min gissning är att det endast om skola för övrigt erbjuder naturvetenskapsprogrammet som det skulle ev bli möjligt.