Hannah
    Jag har läst kurserna samhällskunskap 1a1 och 1a2. Jag vill söka in till programmet fastighetsförmedling där det står att man ska ha läst samhällskunskap 1b/1a1+1a2, menar de då att 1a1+1a2 är samma sak som att ha läst 1b? Ger de samma behörighet?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Hannah,

    ja! om du har godkända betyg i Samhällskunskap 1a2 och 1a1 då har du exakt samma behörighet som om du hade fått godkänt betyg i Samhällskunskap 1b.

    Hälsningar

    Peter