Amanda
    Hej !
    Jag går på naturvetenskaps programmet. Jag undrade om modersmål poängen räknas in i mitt gymnasie betyg. Ger den som tex matte 1c och engelska 5?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Amanda,

    om betygen i Modersmål 1, 2 och/eller i kursen Aktiv tvåspråkighet räknas eller inte i ditt Jämförelsetal beror på om de är "vanliga kurser" /inom programmets 2500 poäng - och i så fall räknas betygen in/ ELLER om du läste dem som U-kurser, utökade, utanför programmets 2500 poäng /och i så fall räknas de inte in/.
    Se i din Individuella studieplan eller fråga SYV på din skola.

    Hälsningar

    Daniel