Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan,

    du har flera olika alternativ:

    du kan söka till komvux och läsa samma kurser i vilka du redan har F i; eller läsa andra kurser. Du gör planering tillsammans med en studie- och yrkesvägledare på komvux i den kommunen där du är skriven/folkbokförd.
    Du kan kanske söka jobb samtidigt - och se vad du vill göra - jobba eller studera; eller både och ... samtidigt.

    Du kan söka studier i andra skolformer än komvux, exempelvis på en folkhögskola >>, yrkeshögskola >> eller hos en privat utbildningsanordnare >> - allt beroende på vad ditt mål är, t.ex vilket yrke >> du vill bli verksam inom.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte