Madelene

    Hej! Jag heter Madelene och går teknisk basår. Min fråga är om jag är godkänd i alla ämnen matte 3c, matte 4, kemi 1 och fysik 2, men är inte godkänd i fysik 1 är jag fortfarande behörig att söka civil ingenjör utbildning? Räknas inte fysik 2 om jag inte är godkänd i fysik 1? Tack för svar i förhand, Mvh Madelene

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Om du går tekniskt basår på högskolenivå (ej på komvux) då måste du fråga antagningsgruppen på det lärosäte dit du vill söka sen; detta för att basår är i så fall en ”förutbildning” där lärosäte bestämmer självt.

    Skulle du läsa på komvux eller göra prövning - då behöver du godkänt betyg i just fysik2.