Taleb

    Hej jag går i utbildningen kemi kandidatprogrammet i Göteborgs universitet och efter utbildningen vill jag läsa masterprogram jag har kollar runt och sätt att det finns en masterprogram i Materials Chemistry i Chalmers Högskola och jag undrar om jag kan läsa utbildningen ändå om jag har läst kemi kandidat i Göteborgs universitet. Tack för svar.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Taleb;

    kika på behörighetskraven för masterprogrammet i Materials Chemistry på Chalmers. Om du uppfyller behörighetskraven, kommer du delta i konkurrensen om utbildningsplats.
    På vilka grunden konkurrerar man - står, förhoppningsvis, på utbildningens hemsida - eller så kan du med fördel ta kontakt med studievägledare på den utbildningen dit du vill komma in på.

    chalmers.se/en/education/programmes/masters-info/Pages/Materials-Chemistry finns info om vilka behörighetskraven är:

    Bachelor’s degree with a major in: Chemical Engineering, Chemistry or Bioengineering

    Prerequisites: Mathematics (at least 30cr. including Linear algebra, Multivariable analysis, Differential equations and Mathematical statistics) and Chemistry (at least 37,5 cr.) (including Physical chemistry, Organic chemistry and Inorganic chemistry)

    English language requirements

    Kontakt ang. den utb., som du ställer en fråga om:

    Questions regarding the application and admission process:
    Chalmers Admissions, [email protected]

    Specific questions about the programme's content:
    Henrik Leion, Director of Master's Programme, [email protected]

    Student life and programme experiences:
    Contact a student