Nour
    Hej!

    Jag heter Nour och studerar på komvux i Kristianstads kommun. Min fråga är kan man räkna ut poängen som man fick från grundskolan med poängen som man får i gymnasiet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Svar på din fråga beror på vad du menar...
    Om du menar när man ska får ut examensbevis och vill ta in även grundskolekurser då är svar: Nej, Nour, tyvärr; det kan man inte göra. Grundskola och gymnasiet är två olika skolformer. Grundskola är obligatorisk; gymnasiet är frivilligt att läsa på; det finns även andra skillnader.
    Jag undrar om du läser mot examensbevis nu eller vad läser du på komvux?

    Men om du menar att du vill t.ex få studiemedel från CSN, för heltidsstudier och läser deltid på grundskolenivå och deltid på gymnasienivå samtidigt - då kan man slå ihop de studierna så att det blir heltid och då kan du få studiemedel för heltidsstudier.
    Prata gärna med SYV på komvux, om jag nu inte lyckats svara på din fråga; eller försök förklara mer i detalj vad du undrar över.

    Vänligen
    ANNA

    • : Hej igen! Jag läser nu mot examensbevis och som jag förstod av din kommentar, så grundskolekurser samlas inte med gymnasiekurser i detta fallet. Tack för svaret :) Med vänlig hälsning Nour
    • Anna : Bra att du känner att du har fått svar på din fråga. Lycka till med dina studier.