Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Shilan!
    Individuellt val får man läsa "vilka som helst" gymnasiekurser - men varje skola kan inte erbjuda alla gymnasiekurer som finnas kan, utan det finns listor på varje skola - vad de kan erbjuda. Det spelar inte någon roll vilket program man går på, vad det gäller Individuellt val, utan VILKEN SKOLA man går på, vad skola kan erbjuda.
    Det finns gymnasiala kurser Fotografisk bild 1-4, http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/gymnasieutbildning/gymnasieskola/sok-amnen-kurser-och-program/subject.htm?lang=sv&subjectCode=fot&tos=gy
    men vilka skolor som kan erbjuda de kurserna - får man fråga på skolorna. Chansen är större att kunna läsa Fotografi om det erbjuds Estetiska programmet, inriktning "bild och form" - på skolan.

    Kurserna Fotografisk bild 1, 2 och 3 får läsas även som PROGRAMFÖRDJUPANDE på SA http://www.gymnasieguiden.se/files/uploads/150122/Programplan_SA.pdf

    Vänliga hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare