Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mikael!

    Det spelar roll vilken (vilka) kurs/kurser som blir markerade med "U" - utökad kurs.

    Du kan ha max 250 F inom "vanliga kurser" + i alla de U-kurser (i detta fallet 100 p.)

    Så - det är 350 F max men det får vara i "de rätta kurserna", inte i vilka kurser som helst.

    Vänligen

    Julia Syv

    Om Kraven för Gymnasieexamen kan du läsa på GymnasieGuiden.se, snabblänk här>>

    Man får inte på ett högskoleförberedande programmet ha F i Gymnasiearbete ellet i Matte 1 eller i Svenska (alt Svenska som andraspråk 1, 2, 3 eller i Engelska 5 eller 6). Det är samma krav på alla högskoleförberedande program (skiljer sig från de yrkesprogrammen på några punkter).