David
    Hej,

    Jag tänkte fråga, vet ni hur gymnasiepoäng fungerar i Norge? I Sverige så består en gymnasieexamen av 2500 poäng, är det samma i Norge? Måste man ha 2500 "norska gymnaseipoäng" för att få ut en gymnasieexamen där ute? Jag vet ej.

    Mvh,

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej David, tyvärr så har vi inte någon expert på studier i Norge. För att vi inte ska gissa - utan för att du ska få rätt svar, råder jag dig att kontakta de som jobbar med utbildningar i Norge; kontaktuppgifter kan du hitta bl a på www.samordnaopptak.no/info/kontakt

    Du kan också kika på www.studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/norge

    för annars så kan vi ställa frågan /åt dig/ och invänta svar... och sedan publicera svar som vi får... det tar bara längre tid; du får svar snabbare om du själv ställer svar till de som jobbar med norska utbildningar.

    Vänligen

    ANNA

    • : ja, stämmer, har tagit och skrivit de norska folketingena!
    • Anna : Bra, då hoppas vi du får svar snabbt! Vi håller tummarna!