Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Lea,
    kika gärna på följande inriktningar på Estetiska programmet:
    - i första hand inriktningen Musik
    - i andra hand Dans och Teater (som också kan ha med musik att göra, t.ex kan det finnas profil/variant Musikal eller "musikteater").
    På gymnasieguiden.se kan du hitta presentationer av alla gymnasiala utbildningar.
    Du kan t.ex börja med att kika på följande skolpresentationerna:
    Lilla-akademiens-musikgymnasium
    Lunds-dans-och-musikalgymnasium
    gymnasieguiden.se/gymnasium/Musikkonservatoriet-falun
    gymnasieguiden.se/gymnasium/Nordiska-musikgymnasiet
    gymnasieskola Tumba-gymnasium - som erbjuder ES/musik;
    gymnasium: Nova-academy-performing-arts - som erbjuder profil "musik" på inriktningen teater på ES;
    gymnasium/Apelrydsskolan - som erbjuder profil Musikal på inriktningen Teater på ES.