Hej Geoffrey,
    om du vill jobba som Hotellchef eller Hotellmanager - rekommenderar jag att överväga att på gymnasiet gå på HT-programmet, inriktning Hotell och konferens

    Se exempel på vilka gymnasieskolor som erbjuder HT/inriktning Hotell-och-konferens:
    gymnasium/stockholms-hotell-restaurangskola
    gymnasieguiden.se/gymnasium/realgymnasiet-stockholm
    gymnasieguiden.se/gymnasium/internationella-hotell-restaurangskolan

    Gå på ÖPPNA HUS på flera av gymnasieskolorna, är mitt råd.

    Efter gymnasiet - finns det många olika utbildningar inom olika skolformer och inte endast i Sverige, utan även utomlands.
    Kika gärna på några exempel från yrkeshögskola:
    Östsvenska-yrkeshogskolan/hotel-management
    Yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/hospitality-management
    Frans-schartaus-handelsinstitut/hotel-management-frans-stockholm.

    Vänligen
    ANNA