Anne
    Hej jag undrar vad som menas när det så "gymnasieal utbildning eller motsvarande" När man kollar på högskolor. Jag går ekonomilinjen på gymnasie men är både intresserad av estetik och teknik och därav min fråga eftersom jag då kolla på sådana utbildningar

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Du behöver antingen få Examensbevis eller få grundläggande behörighet genom

    Reell kompetens>> - skaffa dig betyg i några få gymnasiala kurser i kombination med tre-årig arbetslivserfarenhet som du tjänar in efter det att du fyllt 19 år.