Rema
    Hej!
    Är det obligatoriskt att man presentera sitt gymnasiearbete även muntligt, är det en obligatorisk del för att man ska få godkänd? Har ni någon aning m det? Jag undrar bara vad som händer om man fick icke-godkänd i sitt gymnasiearbete? Får man göra den i komvux skolan? Alltså får man läsa den som en kurs i komvux och i så hur lång tid tar det?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Rema,
    godkänt betyg i GA, gymnasiearbete, är ett av villkor för att kunna få ut Examensbevis (och detta gäller alla nationella svenska gymnaseiprogram).
    På komvux kan man få läsa Gymnasiearbete. Gör man det på heltid, tar det fem veckor; på halvtid - 10 veckor och på 25% av studietakt - 20 veckor.
    ***
    Angående hur betyg i gymnasiearbete sätts - är det en fråga till handledare i gymnasiearbete (men ytterst är det rektorn som är ansvarig). Vi råder att så långt som möjligt följa instruktioner/anvisningar som handledare i GA ger.
    Vänligen
    Julia