Nej, Anders, det är absolut inte SYV som bestämmer vilket betyg man får på kurser, inklusive Gymnasiearbete (GA). SYV sätter inte några betyg.
    Det är handledare för Gymnasiearbete som leder kursen och i slutet av den sätter Betyg.
    Vänligen

    ANNA

    • : Jaha, men, vem är handledaren? Jag gick in på hemsidan hos min Komvux och så stod det att för att söka till gymnasiearbete skulle man inleda ett samtal med SYV.
    • Anna : Eftersom det står att du måste inleda ett samtal med SYV, då tycker jag du bör göra det - alltså inleda samtal med SYV på KOMVUX I DIN KOMMUN; inte med vilken SYV som helst, utan just men honom/henne på komvux i din kommun. :)
    • :

      Jag hade ett samtal med min SYV idag, jag förstår inte hur jag ska kunna göra mitt gymnasiearbete då Komvux inte har några fordonslärare på Komvux som man har lärare i till exempel matematik, kemi eller samhällskunskap, lärare i till exempel matematik och samhällskunskap finns överallt, det finns inga lärare i yrkeskurser på Komvux, så vem är det som skall handleda ett gymasiearbete?

    • Anna : Har du ställt den frågan: "Vem ska handleda mitt gymnasiearbete?" till SYV-en? Vad fick du för svar. Om du inte får de svaren du behöver få från SYV på komvux, vänd dig till rektorn. Det är rektorn som är ytterst ansvarig.
    Läs alla kommentarer