Ottilia

    Hej! Är en tjej som går i tvåan på gymnasiet på samhällsprogrammet, och har börjat tänka lite på vad jag ska välja för ämne på gymnasiearbetet i trean. Jag har ett intresse som är släktforskning, men vet inte om man kan välja detta ämne och jag vet heller inte om det är ett bra ämne att välja, Kan man välja Släktforskning som sitt gymnasiearbete om man går på samhällsprogrammet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ottilia,
    jag tycker det är en intressant och rolig idé - att släktforska som gymnasiearbete på samhällsvetenskapsprogrammet! Det är dock inte SYV utan din handledare för gymnasiearbete som måste godkänna ditt tema för gymnasiearbetet.

    Om du kan knyta ihop din familjs-historia med de stora händelser i världs-historia, tror jag du kan gå bra att släktforska som hela eller som en del i ditt gymnasiearbete.

    Hälsningar

    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare