Gymnasiearbete med godkänt betyg (E) är ett av kraven för att kunna få ut examensbevis.
    Man kan, alltså, inte få ut examensbevis utan godkänt betyg i GA, gymnasiearbete.

    ang. Hur man gör gymnasiearbete inom fordon - är det en fråga till Komvux i den kommunen där man är folkbokförd, för att det är där man kommer ta ut examensbevis. Om det är en kommun som inte har egen komvux, då har den kommunen avtal med komvux i en annan kommun och kommer att hänvisa dig dit i så fall.

    Vänligen
    ANNA

    • :

      Men vem är det som skall handlägga gymnasiearbetet? Jag frågor bara eftersom jag vet om man studerar mot en gymnasieexamen inom naturvetenskap på Komvux så finns det en massa ämnen man kan läs, kemi, biologi, fysik, och så finns det en massa lärare där som kan handleda ett gymnasiearbete, vad jag förstått så kan man för det mesta inte bara börja en yrkeskurs som man börjar till exempel Matematik på Komvux, måste man ha en lärare inom fordon?