Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Anders,

    totalt behöver man 2400 betygsatta poäng för examen från komvux. om du idag har 1800, behöver du läsa ännu 600 poäng; Du måste ha Godkänt betyg i examensarbete. De 100p. i GA ingår inom 2400p. alltså, det är förutom GA, som du måste ha 2300 betygsatta poäng.
    Gör gärna planering mot examensbevis tillsammans med SYV på komvux.

    • : Ja, visst, men, av de 600 poäng som är kvar, jag tror 100 är en examensarbete, men, resterande 500, kan jag bara läs kurser som Fysik 1 och Samhällskunskap 2?
    • Anna : Fysik 1a är en kurs på 150 p. och Samhällskunskpa 2 är en kurs á 100p. Det blir sammanlagt 250 p av de två kurser. du behöver i så fall ännu 500 p. till.