aleksander
    jag har nu läst kursen Matematik 3b hos er, jag fick F i den kursen, nu undrar jag om jag kan sätta in den i mitt betygskatalog, så det står att jag läst kursen, eftersom att jag fick - i gymnasiet så räknades den inte in i antalet lästa kurser och jag kunde därav inte ta examen, eftersom jag endast läst 2400 utav 2500 möjliga poäng och jagg hade F i två ämnen, spanska som var 100p och psykologi som är 50p, men nu när jag läst matematik 3b och fått F så har jag läst 2500 gymnasie poäng och fått 2250p godkänt, som är minsta kravet, kan jag ta ut min gymnasie examen nu?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Vänd dig till komvux i den kommunen där du är folkbokförd- det är där frågan om examensbevis kan lösas.

    Studie- och yrkesvägledare