Milla SYV på FrågaSYV

    Man kan ha bara en styck högskoleförberedande examen; sedan kan man också ha yrkesexamina.

    Studie- och yrkesvägledare
    • :

      Jaha, okej, men, kunde man bara sök med en gymnasieexamen innan den gymnasiereformen 2011? Jag tänkte om de möjligen skulle återvända till det gamla systemet eller ta bort att man kan söka med två gymnasieexamen?

    • Milla : Innan reformen var det ett Slutbetyg, ett annat betygsdokument med andra regler kopplade till det. Har man ett Slutbetyg får man inte ett nytt slutbetyg eller examensbevis.