Nils
    Hej,

    Om man gick ut gymnasiet innan UHR:s nationell betygsdatabas BEDA var igång och fick skicka in ens gymnasieexamen till antagning.se istället för att antagning.se hämtade ut den ifrån BEDA, har BEDA registrerat den gymnasieexamen ifrån antagning.se eller måste man skicka in ens gammal gymnasieexamen på nytt till UHR?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nils,
    troligtvis har inte BEDA uppgifter om de gamla examina; även idag är det frivilligt för skolorna att ansluta sig till BEDA; det är inte alla skolor som är anslutna;
    den info jag har är att när skolan ansluter sig, registreras betygen från det datumet och "framåt", inte "bakåt"; alltså de gamla betygen registreras inte i BEDA.
    Mvh
    ANNA

    • : Jaha, okej, men, jag har läst att BEDA för över registrerade betyg till antagning.se när en person gör en ansökan till universitet, men, förs betyg från antagning.se till BEDA om betyg finns registrerade hos antagning.se men inte BEDA? Jag tänkte att båda sköts av UHR och om de för betyg i båda riktningarna, eller, bara från BEDA till antagning.se?
    • Anna : Till BEDA är det Skolorna som "rapporterar in" betygen. Det är i alla fall vad jag tror. Kan inte lova att vi på Fråga SYV kan ge rätt och fullständigt svar på frågor om BEDA. Vi jobbar inte direkt med just de frågorna. Tror, som sagt, inte att Antagning.se för in uppgifter i BEDA.