Paulina
    Hej, kan man kombinera dessa två ämnen för att bli gymnasielärare? Dessutom undrar jag vad det är för skillnad mellan naturkunskap och biologi?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Naturkunskap inkluderar Delar av fysik, kemi och biologi.

    Se om du på www.antagning.se hittar ett program som kombinerar de ämnen du vill bli lärare i.

    Om du inte hittar ett program, kan du läsa fristående kurser i de ämnen som du sedan vill undervisa i. Förhoppningsvis ska det gå att senare komma in på kpu, kompletterande pedagogisk utbildning - för att få lärarexamen och kunna ansöka om lärarlegitimation .

    Studie- och yrkesvägledare