Mariam
    Hej

    Jag har haft extremt många fall där jag har oroat mig inför min framtid. Just nu går jag Natur Natur i årskurs 2. Och jag har fått många D, två C och ett A. Men E i bl.a. matte 1C och Kemi 1.
    När det kommer till betygen, så tycker jag att de gör det för svårt för mig att höja mig. Jag har gått i en privatskola i grundskolan, som kallas för Kunskapsskolan (privatskola i Landskrona). Där jag höjde mig med 3 A och nästan alla B.
    Nu när jag går i allvar gullstrands gymnasiet (kommunal skola i Landskrona) får jag så väldigt dåliga betyg.

    Jag tänker byta till Kunskapsgymnasiet i Malmö, pga betygen. Och börja om i NaNa årskurs 1. Tror ni att jag kommer höja mig, om jag byter till en privatskola?
    Är det verkligen bra ide eller fullständigt dumt?
    • : Det bästa jag har gjort, är att gått om och bytt skola :) Mår mycket bättre idag än förr. Tack vore syven som hjälpte till!
    • Julia : Så bra! Lycka till! Fråga SYV håller tummarna för dig!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Mariam,

    du vill söka till Kunskapsgymnasiet i Malmö >> och gå om åk1. Du har rätt att söka om - t o m det året du fyller 19 år.
    Om du kommer att få högre betyg, vet inte jag, men tror det - pga om man går om kurser, läser om samma kurser, då har man redan grundkunskaper och skaffar sig ännu mer kunskap + att man är äldre/mognare, mer erfaren och motiverad, därför anser jag att chanserna är mycket goda att få högre betyg.

    Fortsätt kämpa på. Gör ditt bästa men tänk också på att inte överanstränga dig. Hälsa är mycket viktigt att behålla.
    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    Lycka till!

    ANNA