Elin
    Hej!

    Min syster är mitt i gymnasievalet inför hösten 2018 och har ingen aning om vad hon ska välja. För mig var valet självklart när jag valde gymnasieval då jag tycket om matte och teknik, det blev naturvetenskap. Min syster har det relativt svårt med skolan, särskilt matte. Hon ligger på E i matten och pendlar mellan E/D i andra ämnen.

    Jag tänker att en praktiskt utbildning vore det bästa för henne, eftersom hon vill kunna börja arbeta direkt efter gymnasiet. Samtidigt vet jag att det kan vara svårt att få jobb direkt efter om man te.x går en utbildning såsom Estet. Jag skulle verkligen behöva hjälp/tips om utbildningar där det inte är alltför hårda mattekrav samtidigt som det kan leda till ett bra och stabilt jobb efter gymnasiet.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Minst matte läser man på yrkesprogram -matte 1a.

    jag rekommenderar titta på alla de 12 yrkesprogram - t.ex kan man börja med RL>>>