SYV-besökare
    Hej
    jag söker för elevs räkning en GySär, gymnasiesärskola (i Stockholms län) - Individuella programmet på GySär där det erbjuds möjlighet att spela piano och/eller umgås med hästar.
    Tusen tack för alla tips!
    vänligen
    SYV

    2 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    vi ska göra förfrågningar och ska försöka få fram på vilka Gymnasiesärskolor som möjlighet finns att spela piano och/eller att umgås med hästar.
    Just nu vill jag skicka en lista på alla GySär med Individ.programmet som vi känner till finns i Stockholms län, jag hittade 29 skolor; var god se www.gymnasieguiden.se/gymn

    Om även Uppsala län kan vara av intresse - då finns det ännu 8 skolor till att titta på - www.gymnasieguiden.se/gy

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, "Min skola" svarar så här:

    "Min skola har hästar på skolan och även möjligheter till att åka till vårat stall där nationella eleverna rider 2 gånger i veckan för besök.

    På vårt individuella  program har vi nischat oss mot natur och miljö, där även djur. Vi har 2 hästar på skolan, getter, får ,grisar, kaniner osv. Vi har även skolhundar.

    Min-Skola finns på Östermalm där det endast är nationella och sedan Min-Skola ute i Norsborg>> där båda programmen finns.

    Vänliga hälsningar
    MIN SKOLA ÖSTERMALM >> & Min skola i NORSBORG>>
    Östermalm: Gyllenstiernsgatan 18, 115 26 Stockholm
    Norsborg: Draget 10, 145 90 Norsborg

    Hej igen, fick tips från en kollega... se om tipset kan komma till användning, var god läs nedan:

    "Har man egna kontakter inom dessa områden (pianospel och hästar) kan kanske Gymnasiesärskola se till att det kan bli en del i utbildningen som praktik, APL eller del av kurs/ämnesområde Estetisk verksamhet."