Marcus
    Hej! Jag går barn och fritid sista året och har underkänt i matte sen första året och har misslyckats på prövningen, jag har godkänt i alla ämnen förutom matematik. Vad kommer hända? Kan jag söka vidare? Kan jag ta studenten? Eller spelar det ingen roll?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Marcus, med F i matte 1 kommer du få ett Studiebevis (standard är Examensbevis men det går inte att få med F i matte 1).

    Delta i studentfirande får alla som gick tre år på gymnasiet.

    Du kan senare på komvux kan läsa matte 1 och försöka få examensbevis från komvux. Du kan söka jobb efter gymnasiet och det är inte uteslutet att kunna komma in på en yrkeshögskoleutbildning. Kika gärna på följande yrkeshögskoleutbildningar:

    Distansutb.till Lärarassistent
    yhguiden.se/utbildning/vardyrkeshogskolan/lararassistent-vardyrkeshogskolan-linkoping
    och
    yhguiden.se/utbildning/vardyrkeshogskolan/lararassistent-vardyrkeshogskolan-stockholm

    Behandlingspedagog i Nyköping
    yhguiden.se/utbildning/campus-nykoping/behandlingspedagog-nykoping

    Internationell säljare/Marknadsförare i Sthm
    yhguiden.se/utbildning/salj-marknadshogskolan/internationell-saljare-marknadsforare-sthlm

    Studie- och yrkesvägledare