lukas
    Hej igen! Om man inte kom in på första året i gymnasiet men gick en annan skola med samma program kan man då söka den gymnasiet som man ville ha nästa år?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, man kan söka till årskurs 1 på gymnasiet t o m det året man fyller 19 år.
    Man kan också försöka byta in sig - in i åk2 (i mån av plats och det är rektors beslut som gäller). Rektor på den mottagande skolan kan ta in en elev, om ledig plats finns.
    Mvh

    Julia SYV